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American Robotics 자동 스마트 드론

끄적끄적아무거나 2021. 1. 18. 17:56
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FAA(Federal Aviation Administration, 연방 항공 행정부)에서 자동 운행 스마트 드론에 대한 규제를 10월에 크게 줄여주었다. 북 캐롤리나에 있는 어느 다리에서든 자동운행 스마트 드론(Skydio 사)으로 4년 동안 조사할 수 있도록 허가해주었다. 단 사람이 먼저 해당 다리 확인한 다음에 가능하다.

 

현재 US 에어스페이스 법 집행관은 더 크게 규제를 풀어주었다 : "American Robotics" 사는 드론 주변에 조정하는 사람 없이 운행할 수 있는 첫번째 회사가 되었다고 한다.

 

하지만 언론에서 발표한 "FAA에서 승인한 첫번째 상업용 자동운행 드론"은 기대에는 못미치고 있다. 왜냐하면 여전히 사람이 필요하기 때문이다. 법적으로는 승인되었지만 이륙전에 안정상 체크리스크를 검토하고 드론을 리모트로 검수할 사람이 필요하다.

 

하지만, "American Robotics" 사의 drone-in-a-box Scout 제품은 조종하는 사람이 없는 드론을 이룰것으로 본다. - 필요하다면 자동 중단도 가능하다. Scout’s box 는 음파 검출 시스템을 가지고 있다. 해당 시스템으로 드론을 식별할 수있다. 베이스 스테이션에서 약 2마일에서 부터 들어오는 드론을 인식하고 무인조정으로 착륙하게 한다고 한다.

 

FAA에서 드론 소유의 회사 또는 사용자가 소유한 캔사스, 메사츄세스, 네바다 일부 지역에서만 허가를 해주었다. 그래서 주변에서 쉽게 볼 수는 없을 것이다.

 

"American Robotics" 사의 비디에서 볼 수 있듯이 드론 배달 보다는 회사 소유지의 조사 목적으로 드론을 만들었다. 그런 이유로 FAA에서는 다른 종유의 인증서를 발급했다. 인증서에 적혀 있는 내용을 보면 FAA에서는 무인 운행 스마트 드론으로 부터 얻을 수 있는 것에 흥미를 보이고 있다는 것을 알 수 있다.

: "American Robotics" 사는 FAA 에 BVLOS(beyond-visual-line-of-sight) 진행 중에 나온 데이터를 제공해야한다. 넓은 범위에서 적용이 가능하게 되면 농업, 교통, 광산, 기술, 제조 등 많은 산업군에 효율성을 줄 것으로 본다.

 

American Robotics 사에서는 이미 BVLOS 에 대한 협약을 FAA와 맺었 었다. 하지만 이전 조약은 유인 조종사가 배치되는 조건이었다.

 

 

원문>>

In October, the FAA took a major stride towards letting increasingly smart drones fly themselves, letting Skydio’s self-flying drones inspect any bridge in North Carolina for four years, as long as humans first verified those bridges were clear.

 

Now, the US airspace regulator is taking an even bigger step: American Robotics says it’s become the first company allowed to operate drones without needing a human pilot or an observer anywhere near the aircraft.

 

It’s not quite as big a deal as you’d expect from the company’s press release or The Wall Street Journal’s headline “FAA Approves First Fully Automated Commercial Drone Flights,” because humans still need to be part of the equation: FAA documents show that American Robotics will still need to assign a human to each and every flight, who’ll run through a safety checklist before takeoff and inspect the aircraft with remote tools. They’re not fully automated yet.

 

But after that, the company’s drone-in-a-box Scout will take over and fly the mission — and automatically halt if needed. The Scout’s box includes an acoustic detection system that lets the drone sense and avoid other aircraft; the base station can spot an incoming aircraft over two miles away and automatically force the drone to descend, according to the company

 

The FAA’s also only approving this waiver for a handful of specific locations in Kansas, Massachusetts and Nevada that are owned by the company or its customers, so it’s not like they’ll be flying over people unawares, either.

 

As you can see in the company’s video for the Scout system, it’s targeting this tech at companies that want push-button aerial inspections of their own property — not exactly drone deliveries. For that, the FAA has a separate kind of certification. But the FAA does seem interested in what it can learn from letting American Robotics fly without humans physically nearby, as it explains in its justification for the waiver:

 

American Robotics’ proposed operations will provide the FAA with critical data for use in evaluating BVLOS operations from offsite locations. Once adopted on a wider scale, such a scheme could lend efficiencies to many of the industries that fuel our economy such as agriculture, transportation, mining, technology, and non-durable manufacturing.

 

American Robotics previously had a beyond-visual-line-of-sight (BVLOS) waiver from the FAA, but that one (PDF) required its pilots to physically be at a location for the pre-flight inspections.

 

참조>>

https://www.theverge.com/2021/1/15/22234029/faa-american-robotics-beyond-visual-line-of-sight-remote-observer-waiver

 

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